Over Papier & Pen

donderdag 1 oktober 2015

Thee tag

Op 2wmn kwam ik de thee tag tegen. Nu ben ik echt een grote thee liefhebber en vond ik het leuk om deze  in te vullen en te delen. Wanneer ik ga decoreren of bezig ga met mijn notitieboekjes drink ik ook graag thee. Ik kan dan heerlijk ontspannen en tijd voor mezelf nemen. 



1. Losse thee of theezakjes?
Ik drink het liefst losse thee, maar theezakjes zijn toch wel erg handig. Als ik echt zou moeten kiezen ga ik voor losse thee, omdat hier vaak bijzondere smaken bij zijn. 

2. Sterke thee of slappe thee?
Als ik moet kiezen ga ik voor sterke thee. Dit is alleen niet altijd het geval. Wanneer ik 's ochtends hele sterke thee drink wordt ik daar snel misselijk van. De rest van de dag mag mijn thee wel aan de sterke kant. 

3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
De hele dag door drink ik thee, dus neem ik er vaak niets bij. 's Avonds vind ik het wel lekker om een koekje of bijvoorbeeld kruidnoten bij de thee te eten. 

4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Clipper of pickwick als het om theezakjes gaat. Losse thee koop ik graag bij Dille en Kamille

5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
Niet echt. Zoals ik hierboven al schreef ben ik 's ochtends geen fan van sterke thee, maar voor de rest kijk ik meestal gewoon waar ik op dat moment zin in heb.

6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
Rooibos blijft voor mij altijd een favoriet en dan vooral de rooibos mango chai variant. Deze smaakt heel bijzonder. Daarnaast hou ik ook erg van earl grey. Deze klassieker verveelt me nooit. Als laatste ben ik op dit moment fan van jasmijn thee. 

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Onderweg, in de trein of op school drink ik graag uit mijn Contigo thermosbeker. Deze heb ik al bijna een jaar en blijft heel erg fijn. Ik kan deze plat in mijn tas leggen en hij lekt niet (mits de dop er goed op zit). Ideaal voor onderweg. 

8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Mijn ideale theekopje moet lekker groot zijn. Ik moet mijn handen er lekker aan kunnen warmen en hij moet niet te snel afkoelen. 

9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Thee met sinaasappel! Gewone sinaasappel thee of rooibos met sinaasappel, mij maak je er niet blij mee..

10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Tijdens een momentje voor mezelf, wanneer ik lekker aan de slag ga met mijn notitieboekjes!

Drink jij ook graag thee?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten