Over Papier & Pen

maandag 28 september 2015

Dagelijkse planning

Op vrijdag 25 september had ik bijna de hele dag de tijd om thuis aan opdrachten te gaan werken. Ik had veel te doen, waardoor ik de dag begon met een planning maken. Deze laat ik graag zien.

Dit is de planning die ik gebruik. De download die ik hiervoor gebruik is van day designer. Ik heb deze dus zelf uitgeprint. Voordat ik begin om de pagina in te vullen maak ik voor mezelf een lijst met alles wat ik deze dag moet doen. Dit schrijf ik apart op. Op deze manier kan ik het zometeen gelijk goed ordenen op de uitgeprinte pagina.

Als eerste begin ik met het opschrijven van de dag en de datum. Daarna schrijf ik de belangrijkste dingen op die ik die dag af moet hebben. De rest van de dingen die ik moet doen kunnen ook nog op een andere dag gebeuren.

Daarna maak ik mijn rooster voor die dag. Deze loopt van vijf uur 's ochtends tot negen uur 's avonds. De eerste drie uur gebruik ik niet, omdat ik daarna pas begin met het maken van mijn planning. Op deze manier zie ik hoeveel tijd ik deze dag heb om aan mijn taken lijst te werken.

Ik weet van te voren al dat ik niet al mijn taken af zal krijgen, door goed te kijken naar mijn rooster. Toch schrijf ik al mijn taken wel op. Als ik de volgende dag weer een takenlijst ga maken kan ik even terugpakken op de vorige lijst. Als ik vandaag nog meer taken bedenk, schrijf ik die er ook gelijk bij.

Als laatste gebruik ik ook het daily gratitude vakje. Hier schrijf ik aan het einde van de dag in waar ik dankbaar voor ben deze dag. Niet alle vakjes gebruik ik van deze download, toch helpt het me om via deze structuur te plannen, zodat ik niet vergeet om dankbaar te zijn en te genieten van de kleine dingen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten