Over Papier & Pen

donderdag 8 oktober 2015

Agenda voor 2016




Af en toe loop ik binnen bij de Hema. Dit doe ik liever niet te vaak, omdat ik weet dat ik er meestal weg ga met een nieuwe aankoop. Dat was ook deze keer weer het geval. Ik heb een nieuwe agenda voor 2016 gekocht.

Deze agenda koste 5 euro en is in A6 formaat. De agenda heeft een lintje als boekenlegger. Daarnaast sluit deze met een elastiek. De eerste pagina's zijn dezelfde als in de meeste andere agenda's. Normaal koop ik geen agenda's, omdat er geen maandoverzicht in zit. Ik was dan ook erg verrast om te zien dat deze agenda dit wel had!

De maandpagina's hebben ruimte voor to do's en notities. Daarnaast is er voor zo een kleine agenda nog vrij veel ruimte over om te schrijven. Decoreren neemt vaak meer ruimte in beslag, maar kan hier ook zeker nog wel. Dit zal ik binnenkort een keer laten zien.

De weekpagina's lopen van maandag tot zondag. Ook hier vind ik dat er veel ruimte over is gebleven om te schrijven. De uitstraling van de agenda is minimalistisch, iets wat ik fijn vind in een agenda. Ik maak graag zelf iets leuks van mijn agenda, zonder dat er al dingen voor mij gedaan zijn.

Als laatste zijn er nog twee pagina's voor afspraken in 2017. Dit gebruik ik graag aan het einde van het jaar. Ik heb dan nog geen zin om met twee agenda's rond te gaan lopen, maar wil ik toch graag zeker weten dat ik geen afspraken vergeet of dubbel plan.


Hierna is er nog ruimte voor notities. Dit gebruik ik net als de adressen in een agenda niet zo vaak. Toch vind ik het wel fijn dat het erin zit, voor het geval ik het nodig heb. In deze agenda is er wel heel veel ruimte over gelaten voor deze dingen. Dat vind ik niet echt nodig.

Gebruik jij liever een schoolagenda of een jaaragenda?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten